Båt!

idag hade jag sovmorgon till 12.15, så jag sov hos rickard inatt, mysigt. sov jättegott inatt. idag vaknde jag vid 10.15 så jag käkade frukost och duschade innan rickard körde mig till bussen, han skulle vidare till sin farmor och farfar.

jag kom till skolan och gick till idrotten och mötte nilla och jojjo på vägen i lilla entren. vi bestämde oss för att gå ut på en promenad. Men det var inte så lätt, det blåste massa och vi fick grus i ögonen, det tyckte inte jag var speciellt kul, så jag tyckte att vi skulle leka modeller. så det gjorde vi. sedan tyckte jag för att vi skulle komma i mer stämmning så började jag sjunga "fångad av en stormvind"  och jag kände mig precis som Carola, det blåste i håret på mig, och jag sjöng lika dåligt, toppen!

hur som helst, våra små fötter och ben ledde oss mot skene järn. när vi kom in gick vi och kollade på alla hushållsprylar, typ bestick, å spisar och annat kraffs.

jag och nilla passade på att och ruschbana. det var kul=)

sedan gick jag och nilla till gräsklipparna och hittade våran dröm, en fyrhjuling, en sån ska vi ha sa vi så satt vi där på den i nåra minuter och bestämde att jag skull ekomma och hämta nilla varje dag innan skolan så kunde vi åka på den tillsammans.

När vi väl var klara med den så gick vi till båtarna, och då hittade jag och nilla våran drömbåt, å vet ni vad man kunde göra med den? man kunde bajsa, kissa, laga mat, sola och styra den, bra va? fast rickard och simon får styra den, sedan fanns de kojplatser till 4 personer, och vi är ju så många. Kylskåp fanns det med, och man fick ha lite över 1 ton på båten, så vi kunde ta med oss mycket mat ifall vi blev strandsatta, tyvärr var inte kylskåpet lika stort.

sedan gick vi hem, och vi kunde inte hitta nilla, så vi antog att hon var med simon vilket hon också var, så vi tänkte att vi går så kommer dom sedan, och de gjorde dom när vi började. nilla påstod då att vi övergett henne, men de hade vi inte, eller kanske, fast bara lite.

sedan på matten så gjorde vi inte mycket, jag fic kprata med bo, + några till, sedan fick alla sluta. det betyder att jag ine har någon matte på onsdag, så ska fråga anna om jag kan få någon hemuppgift i engelskan imorgon, för palla att komma till skolan för en lektion? näe.

men nu ska jag nog käka eller något. ska bara se om de går att lägga in en film först när jag och nilla åker ruschbana på skene järn:D fast först kommer en bild på båten:Dimage6

snygg va?;)

http://www.youtube.com/watch?v=GUP4B585e9o

fick bli en länk istället;)

Kommentarer
Postat av: Markus

Överge nilla sådära... inte snällt.. :P tur hon inte försvann iaf ^^

2007-05-14 @ 16:27:49
Postat av: Linn

haha, jaa men hon försvann ju, men kom tillbax sedan;)

2007-05-14 @ 16:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0