Fyllesvin!

idag tog jag och rickard sovmorgon, vakna strax innan 12, skönt!

igår så bestämde jag mig för att säga hejdå till rickard och åkte till pappa, skulle ju ta han om jim, men jag var där i ungefär i 2 timmar, sedan orkade jag inte mer.

Det hela började med att pappa skulle hämta mig på stationen och köra upp mig, men det kunde han int för att han och Aija skulle "ta lite vin". men han skulle då ringa farfar istället, se om han kunde få tag på honom så han kunde köra upp mig för att jag skulle slippa vänta på bussen. men så frågade han om jag skulle kunna vänta på bussen om han inte fick tag på honom. jag suckade tillbaka bara och fråga om jag hade något val, men det hade jag ju inte. och ärligt tror jag han sket i mig sedan, för han hörde inte av sig om han hade fått tag på farfar eller inte. då började man redan tappa lusten att åka dit när han inte brydde sig.
men hur som helst så kom jag dit, pappa var redan då stupfull. klockan var strax innan 21.00. jag satte mig framför datan en stund innan jag gick in och kollade på TV, men pappa ramla ute i köket och låg och svor och kunde inte komma upp, jag kan passa på att säga att han inte är speciellt smart eftersom han är nyoperarad i knät. men han kom inte upp, och ville inte ha någon hjälp, sedan försökte Joel hjälpa honom, men då hade jag fått nog och satt mig framför datan så ja hörde bara en duns, han kom inte upp. jag prata med rickard och fråga om han kunde komma och hämta mig, medan jag försökte hålla huvudet uppe, men han hade tatt nåra öl, och sista bussen hade precis gått. jag ringde farmor som också hade tatt ett glas och jag kände hur hoppet sakta börja rinna ur mig. fråga spox och tommy men ingen svara så ja ringde morfar och han kom som tur var. annars hade jag liftat eller någor för så envis är jag som att när jag har gett mig fan på något så ska jag klara det med. men morfar kom, men annars hade spox kört mig eftersom jag hade fått tag på honom. då var klockan 23.00. kan ju då även passa på att säga att pappa inte sagt ett ljud till mig, inte ens "hej," så jag tvivlar på om hans vet att jag vart där idag. fsat samtidigt förstår jag honom när han inte ens kunde prata knappt.hoppas han är riktigt bakis idag, rätt åt honom. tog bussen till rickard igår igen, ville inte vara hos mormor och morfar. så jag kom till rickard vid halv 1 inatt. har bestämt mig för att sluta att ta jim varannan helg hos pappa och bara ta de på dagarna, för jag vill inte känna mig tvungen att åka till pappa bara för att jag måste ta hand om jim, när ja vet att pappa inte bryr sig ett dugg ändå. och jag gör de inte heller längre. varför skulle jag om inte han gör det? jag kan ju inte säga att jag hatar honom, men ibland känns det somdet, med det är ju trots allt min pappa, och det är spriten som förstör allt, men jag tycker han borde kunna visa att hanbryr sig lite och faktiskt ta sitt ansvar, även om jag och jim är stora nog att klara oss själva tycker jag ändå synd om joel, han förstår ju allt, och jag vet att han är rädd när det är så. och jag förstår honom. Pappa är ingen förebild för oss, ingen pappa som man önskar om att man hade att se upp till, även om vi har haft de bra tillsammans innan så tycker jag att det börjar gå för långt nu.

 men nog om det, idag är det bra 3 dagar kvar tills jag fyller år och jag och rickard åker till Bulgarien. det kommer bli så underbart älskling!  älskar dej så otroligt mycket!♥ (23maj)

idag när jag åkte hem så träffade jag pontus på tåget så satt och prata med honom hela vägen hem, fsat jag åkte till mormor och morfar och käkade och lekte med mina små busiga kusiner axel otto å love. dom är så söta, och otto (6 år) fråga mig vad jag skulle göra om han ramla ner i ett hål genom golvet. Plocka upp dig,svarade jag. men om hålet är ljupt då? kasta ner ett rep och dra upp dig antar jag. då verkade han bli nöjd och sprang iväg och lekte igen. haha. söt.

PEACE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0