Linn the elexpert;)

Idag har vart en väldigt lång dag må jag säga. Dagen började störtsurt! hade engelska med en mupplärare(nämner inga namn) . Han klaga på att jag nilla å jojjo inte kunde våra glosor, men hallå, är de så konsigt då? när man får 50 glosor på måndagen som man ska kunna till torsdag? Så jag sa som det var till våran lärare, man klarar inte det, plus att vi har annat att trixa med, kan itne sitta å råplugga in våra glosor när vi ens knappt läst texten, kan ju va lättare när man jobbat med den istället. så jag fick ur mig en hel där i de där rummet tillsammans med nilla å jojjo, men han mena på att vi skulle prioritera, yeah, right, men ska inte behöva välja bort vissa ämnen för att hinna med andra. Sedan påstod han även att han samarbeta med en annan lärare och dom jobba på samma sätt, seddan bestämde han att vi bara ska jobba med "speaking" i skolan å all text  å glosor ska göras hemma hedanefter? määh, vad fan är de då? är det en jävla besträffning vi får för att vi säger ifrån? tack för att du lyssnar jävla puckolärare!

I våran irritation vandrade vi vidare till svenskan och mötte upp våran svenska lärare som även är eng. läraren våran andra lärare prata om, Pratade medhenne och sa allt som det var och hon sa att det inte alls var så! ARG!
Tänker nu prata med våran lärare en gång till annars tänker vi gå vidare till rektorn om det inte händer nåt, det ska inte behöva vara såhär!

Efter det blev det lunch, tacogratäns. mums! det var faktiskt riktigt gott även om jag åt mest grönsaker.

Hade ellära i 3 timmar så nu är jag värsta expert, även om P-O drog sönder min sladd flera gånger, men de va fel på skruven sista gången å första gången funka den prima fast jag hadde gjort en egen byggnad, men han sa att de va smart;) Sedan fick jag även lära mig att om jag ska gå ut å gå med jojjo nångång så kan jag alltid ta på mig ett par gummistövlar å jojjo kan gå barfota så ska jag hålla i ett elstängsel så hon får en stöt, det stämmer då alltså, jag som alltid undrat, eller så kan jojjo oxå ta på sig stövlar så märks de inget;) enligt P-O då, och jag litar på honom för han var en trevlig lärare.

Sedan hade vi en rättskunskapslektion som gick hyffsat snabbt, svara bara på massa frågor, plus att hela klassen skratta åt mig när jag räckte upp handen å skrev fröken:O hon är ju fröken..:P

Sedan fick jag bege mig snabbt till kinna och posta mitt kuvert med körkortstillståndet och sedan vidare till Lyckeskolan och barngympan, sedan pös jag hem å plugga på körkortet, fatta inte allt så Peter fick hjälpa mig så gick de prima.

Nu är jag nyduschad å ska snart hoppa i sägen, ska se om jag kan få tag på mila först bara å se hur de blir imån.. sen kommer ju ica förhoppningsvisoxå, wiie!!

Over And Out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0