Springnota på Liseberg!

Japp, det ska är vad tripp trapp trull ska roa sig med i slutet av sommaren, närmare bestämt 15 augusti på tyrolen. beräknad ankomst är 22.40. kockar slutar nämligen vanligtvis 23.00 på kvällen, men får dom en bong innan 23 så måste dom tillaga den, jävligt för kocken, så vi beräknar att bongen ska komma in strax innan 23. Alltså, kommer kvällen börja helt underbart för oss, att jävlas med kocken, och ja, detta är våran hat å jävulsdag!

När vi väl fått ut maten beräknar vi att med att sitta och äta länge så att sertvitriserna förmodligen kommer att tröttna på att bara stå och vänta och kommer försöka fixa iordning allt så att dom kan sluta så fort som möjligt när vi väl försvunnit. För vi ser ju ut som några små oskyldiga flickor bara. Då kommer nästa plan såklart sättas i verktet, SPRINGA! Har redan räknat ut vägen så först beger vi oss ut mot radiostyrda bilarna för att sedan fortsätta mot farfar bilar, (bilar är roligt) efter oss kommer vi såklart ha några trötta och väääldigt irriterande servitriser med stora pampiga kjolar,, och spingandes barfota som vi det här laget lär ha tryckt på knappen för att tillkalla vakter. ( Det är så här de går till vid en springnota, våran lärare sissel har lärt oss allt) Dock kommer vi små barn ta allt med ro då vi faktkst räknat ut allt till max, jag menar, om det ska va springnota ska de ske på riktigt å alla vet ju att de kostar en sisådär 70 spänn bara för att komma in på Liseberg och denna middagen ska va helt gratis så vi har faktiskt klippt ett hål i stängslet och plankat in! Och nu är detta också våran väg ut, och gissa vad som händer? Jo, tripp trapp trull är smååå människor så självklart kommer dom igenom hålet, men vakterna å dom pampiga damerna kommer inte igenom, så vad kan man lära sig av detta? jo, att man kan dra fördel av att vara liten och se oskyldig ut:)

Idag har jag vart i köket å lagat mat, det blev kycklinggryta med dragonsmak och rotfrukter. det blev jättegott, lärare gav mig mycket berömt, me like(: har så klart flummat runt i köket som ett par andra dårar, var lite trött i början mendet försvann.

Efter skolan så åkte jag till min trevlige optiker Niklas,vi hade massa trevligt att prata om, PLUS att han sa att starkare linser ska komma nästa vecka så att jag ska få dom då, så äntligen ska jag kunna se helt totalt bra, det har jag väntat på i 1 år:) och nu, äntligen ska jag kunna se som en ordenlig människa igen, wiie!  Gjorde även ögontest för körkort, och självklart klarade jag det oxå, när jag var klar och skulle gå ville niklas packa på mig massa gott godis, och det fick han ju såklart för han påstod att komma till optikern är inte samma sak som tandläkaren, och det var väl tur, för fick dom godaste kolorna jag nånsin ätit!

Vid 15.15 var jag klar och gick mot tåget, skulle egentlien till körskolan men orka inte vänta i nästan 2 timmar så åkte hem och plugga istället, smet in på jobbet snabbt och lämnade mitt lönepapper också. väldigt bra så jag får pengar även nästa månad, det skulle inte vara fel, måste dock leva fattigt denna:/ menmen.

Nu ska jag skriva klart mitt arbete å sedan får jag se vad jag hittar på på,

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Haha det med springnotan är klockrent ;) Vi får vara snälla en vecka först så vi kan göra det här med gott samvete ;) Puss

2008-02-27 @ 18:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0