Linn Tänker

Shit vad jag har börjat fundera det senaste, helt sjukt! Lite alltiallotankar kanske?  Det jag funderat mest på är att bara försvinna, "dö", började fundera på det efter att jag sett filmen "jumper". Det handlar om människor som kan teleportera sig själv, vilket en kille i filmen gör. Han "dör", eller låter iaf alla tro att han är död och flyttar sedan långt bort och börjar om sitt liv på nytt. Då fick jag bara en liten tanke, att undra om jag skulle gå ut som död, och sen bara flytta långt långt bort, kanske till USA och börja på collage där eller något och bara bli en helt ny människa. Det hade vart rätt ballt faktiskt, och spännande, och vem vet, en dag kanske jag gör det?;)

Sedan så kollade jag på filmen "Flood" oxå, såg inte hela, låg mest och halvsov, men det hadlade iaf om att det kommer sjukt mkt tidvatten som kan dränka hela London om den inte stoppas. Så jag satt och fudnera ännu en gång, "tänk om det skulle hända på riktigt"? Daniel sa att det kan det ju, hmm njaa? Men funderade lite till, och det har han ju faktiskt rätt i, vad är det som säger emot? Klimatet förändras ju hela tiden, jovisst!  Tänk om all is i nord och sydpoolen smälter, då kommer ju vatten nivån öka gigantiskt. Så mycket att faktikst vissa länder inte skulle finnas med, det är helt sjukt med det här klimathotet alltså, och det som är ännu värre är att vi fortfarande kan göra nåt, men folk tar ju inte varningarna på allvar (inte jag heller egentligen). Men vi kan fortfarande gör nåt, sedan är det ju försent när allvaret börjar.

Jag har glömt att berätta om min lilla söta stumpa jojjo ju, fick ett påskägg av henne i torsdags. hihi, gulligt!

Igår var jag ute och övningskörde för försat gången, med mamma, körde på en parkering, men de gick så bra att jag fick köra hem. Både mamma och jag var stolta. Igår passade jag även på att spendera lite tid med mig själv, kom hem från varberg vid 11, så gick ner till donkan och käka bigbac. riktigt gott, ibland kan man verkligen njuta av sig själv, det är så underbart tyst, lugnt och skönt! I love it!

Sen gick jag upp till stationen och mötte Jim och Peter, så körde vi Jim till farmor och sa hej, sen så körde Peter hem mig.  Var hemma en stund sen åkte jag ner till Kinna och fika på skrädderiet med mamma, Catrin, Axel, Otto och Love. Passade på att säga hej till Jojjo som stod och slet på apoteket.

Men måste kila och fixa mig iordning nu, ska ner till KInna och träffa jojjo och flumma runt, Har lite ärenden att ta itu med oxå. Fudnerar på att pierca navlen, hmm får suga på den en stund till. Sen så blir de körskolan 15.50, min första körlektion, wish me luck!;)

Imån blir det borås med jojjo och lördag leka med ica, söndag blir de gbg och kolla på handboll. Har även bokat 4 biljetter till Björn gustafsson 25 september. Lätt att jag ska köra dit då, lär ju ha mitt körkort!

Nei, nu måste jag kila! Have e great time!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas på att du inte "dör" riktigt än då iallefall :P Men ja håller med dej det hade varit rätt coolt :P
Tror skarpt du klarar körkortet gallat ;)
Sitter hä å väntar på att våran buss ska gå, så vi ses snart :D

2008-03-28 @ 08:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0